سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لگالایز مدارک در سفارت آلمان چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را از طریق اخذ ویزای کاری آلمان، ویزای تحصیلی آلمان و یا حتی ویزای دوره کارآموزی آوسبیلدونگ آلمان را دارید شما در ابتدا نیاز به لگالایز مدارک سفارت آلمان خواهید داشت. کسانی که به هر ترتیب ممکن به دنبال اخذ ویزای آلمان می‌باشند مطمئا این سؤال برایشان پیش‌آمده که فرآیند لگال سازی مدارک برای ارائه به سفارت آلمان چیست و اصلاً معنی لگالایز کردن مدارک چه می‌باشد برای اینکه به سؤالات شما پاسخ دهیم با ما در ادامه با این مطلب همراه باشید.

لگالایز مدارک در سفارت آلمان

لگالایز مدارک چیست؟

یک سؤال ساده و درعین‌حال کاربردی که ممکن است ذهن کاربران و متقاضیان ویزای آلمان را درگیر کند این است که لگالایز مدارک چیست؟ لگالایز درواقع به معنی قانونی کردن و تصدیق مدارکی است که پس از ترجمه رسمی در یک دارالترجمه رسمی آلمانی زیر نظر مترجم آلمانی انجام می‌شود. زمانی که افراد قصد اخذ ویزای آلمان را دارند برای اینکه بتوانند از مدارک و اسناد خود در کشور مقصد استفاده کنند و به‌نوعی این مدارک نیز در آلمان تحت قوانین جمهوری فدرال آلمان معتبر باشد بایستی به تأیید و تصدیق سفارت آلمان برسد به این فرآیند لگال سازی مدارک یا همان (Legalisation) می‌گویند. بد نیست بدانید در فرآیند لگال سازی مدارک سفارت آلمان، محتوای مدارک ازلحاظ درستی و یا غلط بودن تأیید نمی‌شود بلکه مدارکی که از نهاد رسمی داخل کشور صادر می‌شود به تأیید و امضا خواهد رسید.

نکته: مدارک ابتدا توسط مترجم رسمی آلمانی ترجمه می‌شود و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نیز اخذ می‌گردد و سپس به سفارت ارسال خواهد شد.

لگالایز مدارک در سفارت آلمان چگونه است؟

به‌صورت خلاصه فرآیند تأیید و تصدیق مدارک سفارت آلمان را شرح دادیم اما در حالت کلی این فرآیند به شرح زیر خواهد بود.

گام اول: پیدا کردن یک دارالترجمه رسمی آلمانی

در ابتدا بهتر است برای اولین قدم مدارک خود را توسط یک مترجم رسمی مورد تأیید قوه قضاییه ترجمه نمایید کافی است در سایت گوگل به دنبال بهترین دارالترجمه رسمی آلمانی مورد تأیید سفارت آلمان باشید تا انواع مختلفی از دارالترجمه های رسمی معتبر را به شما نشان دهند حال پس از جستجو درخواست ترجمه رسمی آلمانی مدارک خود را ثبت می‌نمایید.

گام دوم: گرفتن تاییدات قانونی دادگستری و وزارت امور خارجه

لازم به ذکر است دو راهکار پیش رو دارید یکی گرفتن مهر تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه توسط خود شما پس از پلمپ مدارک در دارالترجمه و دوم اینکه ثبت درخواست تاییدات از سوی نمایند دارالترجمه. (خوشبختانه دو نمونه از دارالترجمه رسمی معتبر که اقدام اخذ تاییدات پس از ترجمه رسمی در کمترین زمان ممکن می‌کنند را در ادامه معرفی می‌کنیم.)

  • دارالترجمه رسمی درسا

تلفن: 02144856237

  • دارالترجمه رسمی پارسیس

تلفن: 02144879630

گام سوم: گرفتن وقت ویزامتریک

ویزامتریک به‌عنوان نماینده قانونی سفارت آلمان بوده که افراد برای گرفت ویزای آلمان بایستی به این مرکز مراجعه نمایند بنابراین در این مرحله بایستی از طریق سایت ویزامتریک اقدام به ثبت نوبت نمایید.

گام چهارم: مراجعه به ویزامتریک و تصدیق مدارک

در هنگامی‌که نوبت شما در یک روز خاص رزرو شده بایستی به همراه اصل مدارک و ترجمه‌ها و تمامی تاییدات اخذشده در ساختمان ویزامتریک حضورداشته و هزینه‌های لازم را به یورو ترجیها به‌صورت نقد پرداخت کنید.

قیمت لگالایز مدارک سفارت آلمان

این سؤال بسیاری از کاربران محترمی می‌باشد که می‌خواهند اقدام به تأیید و تصدیق مدارک خود در سفارت آلمان نمایند. لازم به ذکر است قیمت لگال سازی مدارک سفارت آلمان به شرح زیر است:

  • هزینه خدمات ارائه‌شده در ویزا متریک (کپی برابر اصل کردن مدارک): 11 یورو
  • هزینه تصدیق مدارک در ویزامتریک: 8 یورو
  • کپی مدارک: برای هر صفحه 30 سنت
  • تصدیق مدارک ترجمه‌شده در سفارت آلمان: 30 یورو
  • تأیید کپی همه مدارک در سفارت: 25 یورو

چه مدارکی را می‌توان برای سفارت آلمان لگالایز کرد؟

  • تمامی اسناد و مدارک معتبر دولتی
  • مدارکی که توسط دادگاه‌ها ارائه می‌شود
  • مدارک معتبر شرکت‌ها
  • مدارک هویتی و روابط خانوادگی
  • سند ازدواج
  • تمامی مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

آدرس سایت ویزامتریک: خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، شماره 137، طبقه اول

آدرس سفارت آلمان: نشانی سفارت آلمان در تهران: خیابان فردوسی، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک 7 (ساختمان آرین)